Stiri

noutati si evenimente din industrie

 
 

Conferinta BeDimensional Romanian Design Week

29.05.2017

Conferințele Romanian Design Week: ‘BeDimensional va fi platforma de legătură între design, producție și utilizator'

În cadrul Conferințelor RDW, BeDimensional a prezentat pentru creativii din România principalele direcții pe care intenționează să le acopere în domeniul mai puțin explorat al printului custom pentru amenajări de interior și arhitectură.

Bogdan Vasilescu (Grup Transilvae), Doru Stoican (HP), Paul Pitea (Young) și Matius Ichim (Studio Matius) au vorbit despre print creativ, provocări și soluții tehnice, zone neexplorate și direcții creative în prima conferință din seria discuțiilor care vor avea loc periodic sub umbrela BeDimensional.

Bogdan Vasilescu, General Manager Grup Transilvae (din care face parte sub-brandul creativ BeDimensional), a deschis discuția de la felul în care ne raportăm la felul în care intrăm în contact cu creativitatea: ‘Fiecare lucrare de artă contemporană pe care o cumpar este o emoție pe care o traiesc, un mesaj pe care îl recepționez, o conexiune cu autorul; dar baza pe care ideea, designul sau creația este ilustrată trebuie să fie solidă tehnic, iar execuția mă aștept să fie impecabilă', a explicat el. Este vorba de experiența personală care, absolut în orice context, este mediată de ‘ambalaj' - în sensul extins: ‘chiar și o sticlă de vin este emoție ambalată într-o sticlă, o capsulă a timpului care păstrează o senzație plăcută'.

Grup Transilvae e furnizor de soluții și echipamente care pot realiza orice aplicație în print, dar Bogdan consideră că tranziția de la producția de volum, temporară (specifică producției publicitare) la execuția unei lucrări unicat sau în serie limitată (proiecte creative speciale) cere timp și efort -  ‘dar este vital ca designerii și arhitecții să știe că echipamentele pot', a concluzionat Bogdan.

Doru Stoican, Sales Manager HP, a adus în discuție latura eco - element esențial al cernelii Latex, pentru că face să dispară toate limitările clasice legate de mediu, sănătate (toxicitate) și siguranță (inflamabilitate). În România, cerințele pentru respectarea unor norme ecologice sunt în curs de definire - adesea nici una dintre părțile implicate nu cunoaște consecințele:  ‘Sunt în momentul de față proiecte mari (în mall-uri sau outdoors bine-cunoscute) unde tehnologia folosită e toxică, pentru că multe firme cred că pot executa o lucrare, dar nu respectă tehnologii, o iau pe scurtătură și asta înseamnă inevitabile accidente de parcurs', a explicat Doru Stoican. Dar abordarea pentru viitor e una optimistă: se pot printa suprafețe uriașe (spitale, grădinițe, spații rezidențiale etc) pentru că cerneala Latex nu are miros, nu are emisii toxice, nu are nevoie de de timp suplimentar de uscare, e versatil și estetic impecabil.

Că viitorul arată promițător crede și Paul Pitea, care, de mai bine de 17 ani, găsește soluții tehnologice simple pentru probleme de producție complicate. Comunicarea este cheia - trebuie doar găsit limbajul comun între  creativi și producători, așa că Young, compania clujeană cu 17 ani de experiență în high-end digital print pe care o reprezintă Paul, încurajează întâlnirea directă, vizitele arhitecților și designerilor în atelierele de producție.

Intervenția lui Matius Ichim a dus discuția în zona creativității fără limite: ‘visez la print pe aer, visez la print cu lumină și emoții, visez la printuri 3d modelabile precum plastilina'. Nu sunt doar vise - Matius este arhitect și conduce Studioul MATIUS, singurul din România specializat exclusiv în design-ul de retail; 15% dintre magazinele din marile complexe comerciale din țară îi poartă semnătura și a fost denumit de presa din România "creatorul de magazine". Este convins că ‘punerea în scenă a viselor creative va avea în următoarea perioadă un rol semnificativ în dezvoltarea industriei publicitare; prețul nu va mai fi singurul diferențiator, vor prima ideile și felul în care materialul publicitar ajunge la public'. Matius Ichim crede că de bun augur este și încercarea producătorilor de a veni în sprijinul arhitecților și designerilor cu ‘materiale mult mai prietenoase cu mediul, mai rezistente și mai versatile față de anii anteriori'.

------------------

Room in Room este proiectul adus la Romanian Design Week de Grup Transilvae prin BeDimensional. Room in Room e un mostrar tridimensional - o experiență immersive care conține declinarea printului Latex pe principalele materiale home&deco.

 

BeDimensional este interfața creativă care conectează soluțiile de print digital cu designerii de interior, arhitecții și utilizatorii de custom print în zona home&deco. BeDimensional va continua demersul lansat în cadrul Romanian Design Week printr- serie de conferințe și evenimente, pentru a crea limbajul necesar prin care producătorul de tehnologie, utilizatorul de tehnologie (în general compania de producție publicitară) și creativul să își pună în aplicare proiectul în cea mai bună formă posibilă.

 

Cu sprijinul: Dalin, Media Young, Kaustik, Quantos

 

Creat de: Grup Transilvae, furnizor de imprimante, tehnologii și color management