Stiri

noutati si evenimente din industrie

 
 

Analize 2009 si previziuni 2010 - Interviu cu Dl. Bogdan Vasilescu

19.02.2010

Interviu acordat revistei Proraster de catre Bogdan Vasilescu, manager general Grup Transilvae si unul dintre specialistii industriei grafice si de tipar din Romania. Interviul face parte din seria "Analize si previziuni 2010" initiata de Proraster.

Ce s-a confirmat si ce nu s-a confirmat din previziunile Dvs. pe 2009?

Anul 2009 a adus vinzari de echipamente si consumabile in scadere la nivelul estimat, dar si neincasari mai mari decit cele previzionate.

Care credeti ca sunt efectele anului 2009 in industria noastra?

Din pacate ne asteptam la un mare numar de insolvente aminate doar de actiunile din anul trecut. Nu mai exista rezerve si nici solutii de evitare a scadentelor.

Ce veti face diferit in business-ul Dvs. comparativ cu anul trecut?

Ati identificat unele greseli comise in 2009?
Vom fi probabil nevoiti sa reducem limitele de credit ale clientilor si nivelul stocurilor, sa luam alte masuri de reducere a cheltuielilor. In rest, vom continua sa muncim mult mai mult pentru rezultate modeste. Vom angaja noi oameni si ne vom extinde baza de clienti pe care-i deservim, consolidind totodata portofoliul existent.

Mai poate fi vorba in anul 2010 de oportunitati de afaceri?

Sigur ca da, bunaoara tot segmentul de imprimare pe rigide si taiere pe contur este insuficient explorat, iar nivelul de pret si posibilitatile de finantare oferite de unii furnizori sint fara precedent; oportunitatea anului 2010 este diferentierea fata de oferta competitiei pentru a recistiga marja de profit in negocierea cu clientul final, in cazul acesta cumparatorul de print.

E timpul ca fiecare furnizor de imprimare sa faca altceva, nou, inovativ, sa nu mai incerce doar sa copieze sau sa-si insuseasca succesul altora. Mai vad desigur o oportunitate in procesul intern de reducere a costurilor in care putem asista clientii cu solutii de color management si scadere a consumurilor specifice, in sansa fiecarui antreprenor de a-si regindi afacerea si a evalua solutii altadata ignorate.

De unde vine profitul in 2010: din reducerea costurilor, din cresterea marjelor sau din alta directie?

Care profit? Sincer acum, nu vad un profit posibil in 2010 pentru furnizorii de echipamente performante; poate unul minimal in zona de consumabile alternative si media, pentru cei cu pozitionarea corespunzatoare in piata.

Cum arata din perspectiva Dvs. tabloul economic al industriei noastre in 2010?

Tabloul economic general nu este bine conturat nici de catre guvernanti; perspectiva mea e limitata la domenii specifice, in speta la zona de imprimare digitala in acest caz; ne asteptam la un volum de imprimare similar celui din 2009, la o crestere a numarului si notorietatii insolventelor din al doilea trimestru si la o coagulare a industriei in jurul ideei ca mai jos de atit nu se poate (vinde) si ca atare la un trend ascendent al pretului pe piata de imprimare si servicii spre sfirsitul anului curent.

Mai este si primul an in care multe din firmele din industrie vor lucra mai degraba pentru sistemul bancar si pentru recuperarea
pierderilor, dar vor realiza in acelasi timp tranzitia spre o piata de print industriala in zona digitala, cu marje mult mai mici decit pina acum si cu un management tot mai apropiat de imprimarea traditionala, in dauna acesteia din urma insa ca pondere de piata.

Perspectiva imprimarii digitale este una certa si buna pentru anii care vin, in termenii unei industrii insa, nu a unei piete de nisa cum a fost pina acum.